Wednesday, May 18, 2011

tengahari ni tetiba hati aku jadi sedih sampai mengalir air mata,,semuanya sebab my sister hantar sms (kandungan sms tak perlulah aku ceritakan disini).tp yang nyata aku sangat sedih..terasanya hati hanya Allah yang tahu..seolah2 aku tak dihargai dan dipandang sepi semua ahli keluargaku.sedangkan mereka tak tahu keperitan + kesempitan yang aku alami selama 3 tahun ni..cuma tak ku tunjukkan diwajah ku..hanya kupendam di dalam hati krn aku tak minta simpati dan kasihan daripada mereka semua..

mungkin inilah takdirnya,mungkin hanya tinggal sisa2 waktu kami di 'istana hinggap' tempat kami berteduh sekian lama..mungkin kerana terlalu lama membuatkan aku lupa.."itu bukan tempat kami"..takpelah aku menangis didalam hati,,sudahlah sebelum ni banyak benda yang aku dipinggirkan..bagaimanalah aku hendak menjadi anak yang baik sedangkan terlalu banyak perkara yang membuatkan hati aku memberontak..

aku sedar yang aku perlu pergi,,hakikat sebuah kehidupan tak semestinya indah setiap masa,terkadang tercalit juga sebuah duka, tercalar juga perasaan..apa yang aku boleh lakukan hanya bersabar,,aku menunggu saat aku boleh tunjukkan pada mereka aku juga boleh mengumpul harta dari setiap keringat,,bukan seperti mereka harta yang ada atas belas kasihan orang lain termasuk aku!!!aku sentiasa mendoakan yang 'terbaik' untuk mereka yang gembira atas kesusahan dan kesedihan aku..mulai dari saat ini aku perlu tahu dan aku perlu menyiapkan diri aku yang aku harus berdiri sendiri,,mereka biarlah dengan dunia mereka, biarlah kami sekeluarga meniti hidup kami tanpa mereka..susah kami sendiri tak minta simpati senang juga kami sendiri tak minta dipuji....





No comments:

Post a Comment