Monday, July 4, 2011

Takziah



Takziah kepada kawan 1 ofis iaitu Masridah dan Salwa yang baru je kehilangan bayi masing-masing. Kedua-dua meninggal selepas dilahirkan. Sesungguhnya berita itu sangat menyedihkan. namun apalah daya kita untuk menolak takdir Allah. berat mata memandang berat lagi mereka yang mengalaminya. ku harapkan mereka berdua kuat semangat. Bukan semua orang sanggup hadapi dugaan seperti itu. sesungguhnya itulah ujian dan dugaan Allah buat hambanya yang terpilih.

aku teringat bait - bait tulisan seorang blogger..tp aku tak ingat namanyer.. baca dia punyer blog memang boleh menangis. sbb dia telah kehilangan suaminya di saat anak-anak masih kecil. paling kecil usia anaknya setahun.huhuhu.. memang aku menangis bila baca blog dia. membuatkan aku tersedar sendiri, kebahagiaan yang diberikan selama ini hanyalah sementara. bila-bila masa je boleh ditarik balik. Ya Allah jadikan aku hambamu yang menghargai setiap kebahagiaan yang dianugerahkan untuk ku..amin..

"angkuhnya kita bila hati seolah-olah tak meredhai pemergian orang yang kita sayang. sedangkan mereka hanyalah pinjaman dari Allah semata-mata"

Semoga mereka tabah...

No comments:

Post a Comment