Wednesday, January 18, 2012

antara aku, pena dan kertas

assalamualaikum...




ehemmm....lamanyer aku tak bersiaran..gara-gara sibuk ngan exam..beberapa malam tido pun tak cukup, mana sempat nak hadap komputer. harap tengok komputer masa kat ofis jer.. itupun kat ofis sibuk ngan customer. awal-awal tahun ni memang tersangat sangat busy..sebab musim renew bisnes licence dah sampai..penat jangan cakap lah.. takde ampun punyer penat..tak bagi chance langsung nak bersenang lenang.. huhu redhalah sampai hujung bulan. tahan ke tak tahan, hadap dengan hati kering jer la..




bayangkan lah dengan sibuk keje, sibuk nak exam lagi.. tak tau nak cakap macam mana hidup aku.. nilah masa paling kritikal bg student part time cam aku.. mana fikir keje, study, anak, laki lagi.. huwa..!!! kalau tak kuat lama dah aku berenti..tp tak pe.. semangat nak kena kuat.. ni lah dia cabaran namanya.. setakat hari ni ada lagi satu paper yang aku akan tempuh.. paper financial acccounting jumaat ni.. huhu.. killer paper bg aku.. lepas jer paper financial accounting aku akan merdeka wat sementara waktu... haishhh.. tak sabar nyerrrr...




dalam tempoh 18 hari ni macam-macam benda jadi.. dengan cerita exam yang membuatkan aku 2 malam tak tido.. ape tak nyer dalam satu hari aku kena tempuh 2 paper. huh.. sangat menguji kekuatan mental dan fizikal.. lepas baca buku Organizational behavior aku baca buku Human Resource pulak.. sampai rasa macam nak muntah.. sebab banyak sangat benda yang nak dimasukkan dalam kepala aku.. huhuhu.. takpelah asal aku lulus tak mo repeat paper.. naik berpinar biji mata aku dibuatnyer. jawab paper ob, masuk kan input untuk HR, jawab paper Hr masuk kan input Ob.. hahahaha... amik kau.. bercampur2 aduk.. ah.. bukan orang tau pun kan. antara aku, pena dan kertas kan.. aku jawab jer la sebaik mungkin dan sedaya yang boleh.. berapa markah yang dapat terserah pada lecturer.. yang penting aku jawab..




lepas jer keluar dari dewan raja muda seksyen 7 shah alam tu perut automatik terus lapar giller.. maklumlah seharian tak makan. sebelum exam tak terasa lapar pun. bila dah habis baru lah rasa macam2.. rasa lapangnyer dada seolah2 terlepas segala beban kat kepala ni.. terus call en suami ajak makan kat restoran putera ayu, padang jawa.. apalagi.. makan tak hengat.. hahaha.. lapar.. bila balik rumah.. malam tu aku tido ngan lenanya. rasa badan sakit2.. tak larat nak tengok buku lagi. kalau ikutkan ada lagi paper 2 hari lepas tu.. tp kali ni aku dulukan masa rehat aku..sebab badan dah sakit2, takut kalau demam lagi haru dibuatnyer..




skang ni aku tengah struggle untuk paper akaun.. memang nerves aku nak amik paper ni tak tau kenapa.. huhuhu.. moga2 dipermudahkan segalanyer... amin.. apa yang penting aku perlu jawab semuanya tanpa tinggal satu soalan pun.. betul atau tak, antara aku, pena dan kertas jer yang tahu... huhuhu....
















No comments:

Post a Comment