Sunday, October 9, 2011

Picnic @ Sg Congkak



Semalam kami pi berkelah kat Sg Congkak.. sebenarnya temankan en hubby g jamuan rumah terbuka kat penempatan sementara anak-an
ak yatim yang terlibat dalam kejadian tanah runtuh kat Hulu Langat aritu.. so, baliknye kami amik kesempatan la singgah la kat Sg Congkak. dapatlah menikmati sejuknya air sungai .. grrrrr... walaupun sekejap tp boleh tahan sejuk nyer.. baru setengah jam mandi dah menggigil-gigil. lagi2 aku..hehehe.. aku x tahan sejuk!!! huhuhuhu.. nampaknyer kolam juga yang menjadi pilihan hati ku.. hehehehehe....

budak-budak berdua toksah cakapla.. terkekek-kekek.. yang si kecik pun pandai.. apa diorang kesah sejuk ke tak.. yang penting dapat main air.. dah namanya bebudak kan.. alah.. aku dulu pun macam tu gak..hehehehe. bezanya aku dulu nak mandi sungai kena balik kampung kat batu kurau. Depan umah arwah tok Sarah ada sungai. uihhhh. sangat syiokkk meh... tak sabar-sabar nak mandi sungai tp sebenarnya aku sangat penakut lagi-lagi bila dah nampak lintah dalam air.. langsung tak nak jejak air...kikiki.. last mak yang dokong naik atas..


tetiba teringat kenangan masa kecik-kecik dulu time balik kampung.. rindunya pada suasana kampung.. rindunya pada arwah tok yang tak sempat aku tatap wajahnya buat kali terakhir.. sebab time arwah meninggal aku dah kat belajar kat melaka. tau pun dah 2 hari. apalagi meraung lah.. rasa geram jer sebab takder orang infom kat aku.. maklumlah dulu mana ada henset.. harap aku yang talefon seminggu sekali.. sebab tu aku lambat dapat tau..sangat sedih okeh... sob..sob.. sob..

dan sampai ke hari ni, aku sentiasa rindukan dia.. sebab dialah satu-satunya nenek yang aku ada, yang aku sempat merasai seronoknya kehidupan ada nenek.. aku ingat lagi bila kali terakhir kami adik beradik balik kampung sama-sama. tahun tu tahun last dia sihat, selepas tu kesihatanya tak berapa bagus.. masa kami nak balik tu, dia menangis, nampak air mata dia.. ( Ya Allah, kenangan ni yang membuat betul-betul rindu pada dia...) mungkin dia rasa seronok nampak anak cucu balik kampung ramai ramai.. sebab antara adik beradik mak, mak lah yang paling ramai anak.. kalau sekali balik tu memang riuh..

dan itu semua hanya tinggal kenangan..sampai saat ni aku sentiasa ingat kan dia.. dan kadang-kadang aku boleh mimpi suasana kat rumah tok tu.. mungkin sbb aku rindu kan dia n mungkin sbb aku tak dapat lihat wajahnya kali terakhir.. rasa ralat sangat.. huhuhuhu...

eh, dah terkeluar dari tajuk asal ni.. hehehe... oklah.. layan jerla gambar-gambar yang aku snap masa picnic. tak banyak.. sebab aku pun nak main air kan.. hahahaha...

ni la tempat nyer.. penempatan sementara anak yatim...

sitecik ni...


dah muka besar... hihihi


yang ni toksah cakapla senyum manjang..


amboi... terkekek-kekek...


sejuk...grrrrr




Dalam setengah jam jer kitorang mandi.. pastu naik tukar baju and then balik.. ondaway balik singgah makan durian. dah banyak kali alia mintak nak makan durian.. kesian.. ni dah alang-alang nampak orang jual durian kami pun berenti.. walaupun tak sedap, bedal ajer la..





No comments:

Post a Comment