Thursday, October 6, 2011

Hari penuh cerita



1. pagi - pagi dalam pukul 7 lebih time aku tengah sibuk bersiap nak g keje, alia buat hal. dia mandi guna shower, pulas punyer pulas tercabutla pulak kepala paip. dah air membuak2 keluar.. yang alia dah panic terus menangis menjerit2..cuba betulkan kepala paip tu, air pula tersembur kat baju. dah basah pulak.. gi keje ngan baju basah.. hampeh tul lah...


2. time aku tengah kemas baju budak2 yang nak dibawak rumah kakak, alia dah keluar dari bilik air sebab takut ngan air yang memancut.yang aku pulak mengemas barang-barang budak. time ni betul2 aku tak teringat kat aleesha.. tetiba dengar bunyi dia jatuh..apalagi menangis bagai nak rak. jatuh terlentang pulak dia.tp yang nak ketawa tu dia siap bawak cedok air dari bilik air. ntah apala motif nyer budak sorang ni. habis la basah pulak lantai.. dah satu keje nak mengemop lantai yang becak tuh.. haisssshhh.. time ni hati dah geram.. hati panas betul pagi-pagi ni..dahla dah lambat nak kejar punch card..

3. dalam kereta time nk g opis alia pulak tegur, ibu.. adik berak ker bau busuk ni..?? sebenarnya dari awal lagi aku dah terbau something kat kereta aku.. apa yang busuk ni?? agaknyer aleesha kot yang berak.. aku pun tahan lah sementara nak sampai rumah kakak.. sampai jer aku terus chek,, tak der pun!!!! pelik tul apa lah yang bau ni.. busuk cam bau taik.. huahuahua... aku pun mula mengecek lantai kereta kot2 ada pulak taik tersesat.. (taik tersesat????hahahaha).. lastly jumpa.. nak tau kat mana????? ce teka...ce teka...ce teka...hahahahampeh tullllll.. aku rasa nak maki2 jer pagi2 ni.. rupanya bau yang busuk tu dari tapak kasut aku!!!!!huaaaaa!!!! dah tak larat nak maki dah oiiii... hampeh tul lahaiiiii...pagi2 spoil kan mood aku nak keje.. terpaksalah sampai ofis pi basuh kasut dulu kat toilet.. sampai kat toilet auntie cleaner tengah mop lantai.. mesti dia angin sebab aku tinggalkan tapak kasut yang busuk kat lantai yang baru dia mop.. sori auntie.. sy tak sengaja... huahuahua.. kenapalah malang sungguh nasib aku hari ni...huhuhuhu..

4. sampai ofis masuk bahagian perancang dulu jumpa my bff nak ucap tahniah sebab hari ni dia bawak kereta baru.. "ada bau kedaila kak nini" aku saja usik dia.. hahahaha..dan pagi tu jugak, dapat berita yang mak kepada k. azilah meninggal pagi ni.. Innalillah...and sempat gaklah aku ngan kak nini menziarahi jenazah kat rumahnya.. (Takziah kak...)

5. time kat rumah kak azilah kak nini dapat mesej kata yang bapa mertua kak zira (jiran depan rumah) pun meninggal jugak..Innalillah...tp kali ni kami tak berkesempatan nak menziarahi.sbb dah lama sangat keluar kat ofis tak de orang.. lagi2 kat perancang.. so, kami pun balik ofis..

6. keje sesi petang pun lebih kurang tensen nyer..ada isu pasal pasar malam sg jarom.. adehlaaa... pening tul la diorang ni. sume nak menambahkan kerje aku, kerja yang ada pun tak siap ni nak yang bukan2.. ada lah pulak nak data tahun 2008..aku dah bagi yang 2011 tak nak. nak yang 2008.. apeke jadahnyer!!!! eihhhh...tensen and semak tul rasanya hari ni...

7. petang ni aku call UITM sbb baru teringat yang aku tak re-activate akses parking. call UITM just nak cakap ngan orang yang in charge sampai kena talefon 3 x.. siap boleh transferkan aku kat mana2 ntah.. kat keselamatan lah, pentadbiran lah, kat bendahari lah.memang mangkuk ayun tul.apalah masalahnya diorang ni. macam bukan kat satu bumbung. suruh transfer tak boleh..nombor talefon tak tau.. bg salah info.. ape ni????WTF!!! bila dah dapat direct line nyer pulak ada deringan tp operator lak aihhh yang jawab.. " peti simpanan suara telah pun penuh" arghhhh... bongok btul!!!! memang puas aku maki2 hari ni...nampak gayanyer menapak jauh lah petang ni..huhuhu

8. sampai kat uitm, parking ada yang kosong,tp menapak lah jauh.. so, berjalan lah aku menuju tangga2 kejayaan. time ni lah yang aku berjalan merenung nasib.. " susahnyer hidup aku sekarang" huhuhuhu..takpelah ini dugaan..

9. hari ni kelas En. Raduan.. nasibla aku memang sukeeeeee ngan en. raduan yang comel ni.. belajar pun masuk jer.. i likeeeee!!! balik pun awal ... lagi aku suke!!!! pukul 9.15 malam dah habis kelas..alhamdulillah...Excited habis kelas awal rupanya tak bermakna aku boleh balik awal gak.. sampai kat paking kereta kena blok lah pulak. hampeh btul orang yang letak kereta suka2 hati. taulah aku bawak kancil jer.. huhuhu.. terpaksalah tunggu sampai ada orang tolong aku alihkan kereta tu.. dekat 9.45 baru aku dapat balik.. memang menyumpah2 lah aku, banyak besar ko punyer kereta sampai blh blok kereta orang lain..aku ni dahlah balik jauh.. time is gold,!!!

11. balik pulak sampai kat sg sedu ada orang mabuk bawak kereta.. terhuyung hayang sampai kena hon ngan treller pun masih terhuyung hayang bawak kereta. aku dahlah betul2 kat belakang kereta tu. apa2 jadi confirm aku pun kena gak.. aku nak potong pun takut2 sebab orang tu bawak kereta kejap tepi kejap tengah. gigil kepala lulut aku bawak kereta dek orang mabuk bawak kereta.

12. sampai rumah kelaparan.tp tak de makanan...huargggghh!!!!! apalah malangnyer nasib aku hari ni...













No comments:

Post a Comment