Thursday, September 29, 2011

Langkawi : Part 1

Bangun pagi dengan freshnyer.. Alangkah seronoknya kalau hari-hari begini.. haisssshhh.. kalau hari-hari begini nampaknya kena berhenti kerja pastu makan pasir la jawabnya.. huhuhu.. aktiviti pagi kami mandi kolam yang dah alia jenguk-jenguk dari tingkap.. eh..eh.. ada kolam lah ibu.. katanya... kembang kempis lah dia dapat mandi kolam...

time sarapan pagi..

lepas sarapan layan la alia n aleesha mandi kolam. yang seronoknya yang si kecik aleesha pun pandai mandi kolam.. bersungguh-sungguh dia berjalan menuju ke kolam. hahahaha....

bersungguh2 dia jalan excited nak mandi kolam


"bestnyer ibu"... kata alia..


si kecik ni pun pandai mandi kolam..

time kami mandi tu, aku perasan ada satu family tengah bersiar-siar kat tepi kolam. aku pun wat biasalah tak amik port.. nak dijadikan cerita tengah sibuk aku melayan bebudak 2 orang tu mandi tetiba ada pulak orang yang memanggil aku.. Kak Melur (nama timangan grup ISO) !!!! dalam hati aku pun berdetik gak.. aku ni kat langkawi siapa pulak yang kenal aku.. sekali aku toleh... Ya Allah!!! rupanya budak ofis aku.. member satu ofis tp lain jabatan (Shila). masa jumpa tu sebenarnya masing-masing terkedu macam tak percaya yang kitorang boleh jumpa kat sini.. dah masing-masing ketawa.. alahai shila jauh2 berjalan seberang lautan pun kita boleh terjumpa kat sini... hahahaha..


pas berchit chat sekejap, bebudak pun dah puas mandi kami naik bilik... siap-siap nak pi jalan pulak.. so, aktiviti hari ni adalah... ke idaman suri ler kiter.... hehehe.. ni la part yang aku suka sangat.. bab shoping + cuci mata.. wah!!! memang meriah giler barang-barang dapur sampai nak terkeluar biji mata aku memilih... hihihi... tp aku tak terus pilih.. aku window dulu tgk mana yang agak2 boleh masuk dalam shortlist barang yang aku nak beli..










Dari rumah memang dah tau nak beli apa.. so aku tuju mana yang aku nak beli ajer.. yang lain terpaksala pejam kan mata.. kalau ada duit lebih baru boleh beli..masalahnya ada ke lebih tu??? entahlahhhh... hahahahaha...

pas ke idaman suri, pi pulak Pekan Kuah.. kat sini pulak giller ngan segala macam coklat. sampai naik juling mata aku.. hihihi... ini macam boleh dapat kencing manis.. tp serius memang syiokk giler. dah macam syurga coklat..


antara barang yang dibeli pressure cooker, set dinner opal 40 pcs ngan 2 set caserol..

Pas gi pekan kuah, gi pulak dataran Lang.. tapi sayang burung lang gergasi tu under maintenance.. so nampakla tangga2 maybe diorang nak cat baru kowt..


Lepak2 jap pastu kami gi makan...apalagi kat Jai island cafe la kat mana lagi.. kami memang dah pajak kedai ni untuk 5 hari.. hahahaha...


pas makan pulak, balik hotel sudah, penat boleh tahan. nak rehatlah. kebetulan bebudak pun tido.. dah seharian menggelinjat tak ingat dunia...

No comments:

Post a Comment