Tuesday, September 6, 2011

LEBARAN 2011



Akhirnya syawal yang ditunggu telah pun tiba.. pepagi lagi dah bangun panaskan apa-apa yang dah aku masak malam tadi.. pastu siap kan anak-anak.. pakaikan baju raya, nampak comel sungguh. lagi-lagi sikecik tuh.. tp bab amik gambar memang susah.. geram betul dibuatnya...kakak pulak memang suka amik gambar, pantang halakan kamera asyik suruh snap ajer.. hehehe..

sebelum keluar aktiviti bermaafan pun bermula.. time ni lah yang syahdu sket.. mula-mula en suami ajar alia macam mana nak mintak maaf.. dia ikut jer apa ayah kata.. " selamat hari raya, alia mintak maaf zahir batin".. cium ayah.. tp bila suh mintak maaf ngan aku, tak nak nyer.. betul-betul dia tak nak sampai nampak air mata dia. aku rasa dia malu.. n mungkin dia tahu yang dia selalu buat ibu dia marah.. hahaha... tp takpe, aku dah maafkan setiap inci kesalahan dia.. huhuhu..

pastu aku pulak mintak maaf ngan en. suami.. huhuhu... almaklumlah mintak maaf setahun sekali.. sure banyak salahnyer.. terkasar bahasa, termarah, ter itu, terini... eh.. banyak yek.. ngeh..ngeh.. pas siap kami balik kampung.. rumah nenek jenjarom.. bermaafan kat sana pastu balik kg aku pulak.. duduk sampai petang.. hari ni memang tak kemana. masing-masing penat..maklumlah semalam banyak benda yang dibuat walaupun dalam berpuasa, memasak, mengemas, mengemop.. pergh.. so 1 syawal kita berehat ok.. hehehe...

Syawal ke 2 baru gerak ke rumah sanak saudara.. time nilah penatnyer sampai dah rasa tak larat sangat... perut dah sebu makan kuih raya.. huhuhu... balik rumah, aku cecepat masak, aku dah lapar nasi. tak tahan giller. nikmatnya dapat makan nasi + sup ayam + sambal kicap...rasa macam dah berhari-hari tak makan nasi.. hehehe..






Sukenyer aleesha...

aku dan permata hati ku

aleesha ngan ayah

hari raya ke dua, aku pakaikan gaun...

aleesha...time ni setahun 3 bulan..

nape dik, sedih jer..

permata hati kami...



aleesha ngan hakimi

kami @ lebaran 2011



antara ahli rombongan memang banyaknyer bebudak.. anak-anak buah aku yang ramai..

anak-anak abg ipar...

biras and anak-anak buah ku..

No comments:

Post a Comment