Wednesday, June 22, 2011

Rindu la tu..

Petang semalam tengah masak tetiba dapat call dari "simangkuk" aku kaget gak kenapa nombor dia pulak naik ni??ada apa hal??aku angkat terus dia cakap "mak nak cakap"..dalam hati aku berdetik "aik!! apehal pulak tak cakap terus??MALU KE?bila dah susah baru cari aku..Pegi dah!!! lastly mak yang cakap. mak masuk ward hospital banting. kena masuk darah. aku ingat sakit ker... lega sket hati ni.. macam biasa aku yang akan uruskan pasal discaj. call tu pun sbb nak suruh aku uruskan pasal G.L...untung jugak la kerja gomen ni,sekurang-kurangnya dapat lah jugak aku berbakti ngan orang tua, walaupun hanya sekeping guarantee letter. hanya itu yang mampu aku sumbangkan..aku ikhlas tak minta balasan. tak macam orang tu, mengharap harta orang tua!! ceittt!!!
lepas makan semalam, macam biasa alia main henset ayahnyer,tengok-tengok gambar tetiba terkeluar dari mulut dia " ayah!! kenapa tak bentang tilam ni kat rumah nenek" dalam hati aku terdetik mungkin dia rindu.. nak jugak aku cakap skarang tu bukan rumah kita..tp buat ape aku nak cakap pada budak sekecil tu..mungkin dia tak faham lagi.. aku diamkan ajer..

"kenangan alia masa kecik kat atas katil n tilam rumah nenek.."
(mungkin nilah yang dia maksudkan..)


"raya terakhir kat rumah nenek.."


"ni la rumah baru kami.."
(tempat kami meneruskan kehidupan)

sebenarnya lebih seronok duduk kat rumah sendiri. org kata lebih privacy..aku pun senang, tempat kerja dekat ngan rumah. cuma kesian kat suami yang bertambah jauh.tp alhamdulillah beberapa bulan sebelum kami pindah abg terlebih dulu ditransfer ke shah alam.. mungkin Allah mudahkan urusan kami sekeluarga.. yang sebenarnya, dah lama kami nantikan saat-saat begini. untuk kedua orang tua ku..terima kasih atas segalanya..budi baik kalian tak akan kami lupakan.


"ibu yang melahirkan dan membesarkan ku.."



abah yang banyak berjasa kepada kami sekeluarga
tubuh makin dimamah usia, namun semangatnya tetap kuat untuk meneruskan kehidupan


**untung juga alia pandai mensnap gambar..dapat gak gambo atok n nenek kesayangan nya..

**kenangan rumah lama, disinilah aku membesar dan dibesarkan :)

Beberapa hari sebelum rumah ni dirobohkan, aku snap gambar ni time nak g kerja.. simpan sebagai kenangan untuk kami sekeluarga, 5 tahun kami tinggal disini.. banyak suka duka, pahit manis, semuanya tinggal kenangan...

No comments:

Post a Comment