Friday, August 19, 2011

Jasamu dikenang

Semalam masa ambik bebudak, kakak aku tanya tahun depan nak sekolahkan alia kat mana.. aku cakap kat banting. aritu aku dah register kan pun tinggal tunggu keputusan samada dapat atau tak. jarak dari rumah ke sekolah tu lebih kurang 5 km..

sebenarnya, aku pun tengah memikirkan macam mana aku nak uruskan alia bila dia dah sekolah nanti. maklumlah kerja aku sekarang ni tak boleh nak keluar. lain lah keje kat jabatan lain boleh minta keluar sekejap. ni lagi nak mengadap bulan 1 dan bulan 2, musim renew bisnes licence. memang tak boleh nak keluar...hurm.... susah gak yer...

dalam kepala dah terfikir nak amik transit, sedia jerla RM nyer.. tp itu tak menjadi masalah. yang menjadi masalahnyer aku pulak lah yang takut. kecik sangat dah nak lepas kat orang lain. huhuhu.. aritu pulak ada kes yang budak kena seret ngan van sekolah. aiseh.. lagi la encik suami tak bagi naik van sekolah... nilah dia dugaan ibu yang berkerjaya.. tp sekurang-kurangnya aku beruntung sebab rumah dengan tempat kerja tersangat lah dekat. cuba bayangkan kalau orang-orang lain tu, tempat kerja jauh dr rumah, bila anak sekolah dah tentu lagi susahkan.. nila hikmahnya aku ambil keputusan beli rumah yang dekat dengan tempat kerja.. cuma encik suami lah yang terpaksa berkorban jauh sikit..

so, what to do... ??? aku pun pening fk kan.. kadang-kadang sampai malas nak fk tunggu jerla masanya dah tiba nanti. mesti ada jalannyer... tawakkal jer lah.. dalam hati doa agar ada satu jalan penyelesaian and hari ni aku dah dapat jawapannyer.. Alhamdulillah Allah memudahkan urusan kehidupanku.. Abang and kakak aku sanggup nak ambik alia bila dia sekolah nanti.. abg ipar aku pun offer kalau dia balik cepat nanti dia ambik.. bukan takat sekolah tadika jer, time sekolah rendah nanti pun mereka sanggup nak uruskan alia.. alhamdulillah...

huh!!! lega sikit kepala otak aku ni dan rasanya beban kat kepala aku pun dah kurang.. baiknyerlah kakak n abang iparku.. semoga Allah membalas dengan seribu kebaikan keatas mereka berdua.. amin..




No comments:

Post a Comment