Sunday, August 28, 2011

aktiviti hari minggu sebelum raya


Tak ada aktiviti lain selain mengemas rumah, melipat kain yang dah berbakul tu, lap2 habuk, pasang langsir baru (thanks to kak sila sebab sudi bagi langsir tu tanpa bayaran..jimat duit adik mu ini.. hehehe) hari tu dah g kedai dia, meninjau2 kawasan, ingat nak tengok2 langsir mana tau boleh beli.. mula dia offer gak ambikla mana satu nak.. aku ingat dia memain.. dalam 3,4 hari lepas tu dia call, suh ambik jer langsir, tak payah bayar katanyer.. alhamdulillah.. save budget.. ada gak aku tengok langsir kat kedai kain, semuanya RM200-400.. perghh...

hari sabtu pagi-pagi dah bangun, terus keluar gi banting sebab tak nak terjebak dalam kesesakan. pi kedai barang rumah cari storage box yang large sekali.. huh!! banyak benda nak simpan ni.. ingat kami la yang paling awal pi shopping rupanya ada lagi yang awal.. huhuhu..


balik rumah terus dengan agenda mengemas barang-barang, membuang mana-mana barang yang patut sangat dibuang.. ngeh3.. dengan bangganya aku meng 5s kan bilik belakang @ stor tu biar nampak kemas sket.. semua barang yang tak guna aku kumpul dalam satu kotak. banyaknyer barang-barang en. suami.. hahaha... dapat kat aku yang kemas semua barang aku buang... tak de maknanyer aku nak simpan okeh...

tengok tu sepah tul...semua barang en. suami... barang aku tak de sebab sebelum pindah aku dah 5s kan barang-barang aku dulu..



aleesha pun sibuk gak mengemas... aisshhh.. dak kecik ni... geram jer.. orang lain sibuk dia pun ikut sibuk gak..


aleesha tukang sepah...

alia sebelum potong rambut.. skung dah pendek rambutnya... rambut raya..hehehe

hari ahad pulak, en suami pagi-pagi dah g market beli ayam + daging.. tu pun katanya dah jem kat market.. huhuhu.. dah lama teringin nak masak daging. aku masak daging masak hitam.. ayam tu ingat esok baru nak masak rendang.. hmmm.. sedapnyer.. aishhh.. pose la.. ngeh3x...







No comments:

Post a Comment